Dienstverlenings- en andere documenten

Lees hier meer over onze privacyverklaring, cookieverklaring, disclaimer...

DvD's  

Dienstverlenings documenten

Risico's afdekken

Vermogen opbouwen

Hypotheekvraag

Pensioenvraag

 

Wat is een dienstverleningsdocument?

Met het dienstverleningsdocument weet je wat je ongeveer aan kosten kunt verwachten. Het gaat wel om de gemiddelde kosten. In individuele gevallen kan de rekening hoger of lager uitvallen. 

Het dienstverleningsdocument is een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een financiële dienstverlener. Jouw adviseur of bemiddelaar is verplicht het jou te geven voorafgaand, tijdens of na het eerste oriënterende gesprek, maar in elk geval voordat hij je een advies geeft. Hij is ook verplicht om het dienstverleningsdocument op zijn website aan te bieden.

Bij welke producten verplicht?

Het dienstverleningsdocument moet worden verstrekt bij de volgende producten:

  • Uitvaartverzekeringen 
  • Levensverzekeringen 
  • Bankspaarproducten 
  • Deelnemingen in een beleggingsfonds 
  • Hypotheken 
  • Betalingsbeschermers 
  • Overlijdensrisicoverzekeringen 
  • Individuele arbeidsongeschiktheidverzekeringen

Informatie in het dienstverleningsdocument

Het dienstverleningsdocument bevat onder andere de volgende informatie:

  • Of er wordt geadviseerd en of dit op basis van objectieve analyse is 
  • Of er een contractuele verplichting bestaat om slechts voor bepaalde aanbieders te adviseren 
  • Of hij uitsluitend eigen producten adviseert 
  • De kosten die gemiddeld per advies in rekening worden gebracht
  • Advies- en bemiddelingskosten

Soorten dienstverleningsdocumenten

Er zijn vier verschillende type dienstverleningsdocumenten, gericht op:

  1. een hypotheekvraag 
  2. opbouwen van vermogen 
  3. werkgeverspensioen 
  4. het afdekken van risico’s

Gebruik het dienstverleningsdocument om door te vragen en te vergelijken

Het dienstverleningsdocument is een handig hulmiddel om de juiste vragen te stellen aan de financiële dienstverlener. Vraag bijvoorbeeld na welke diensten je krijgt tegen welke prijs. Wat doet hij bijvoorbeeld voor je om een hypotheek af te sluiten? En wat doet hij niet? Met behulp van het document kun je goed doorvragen om misverstanden in de toekomst te voorkomen.

Het dienstverleningsdocument helpt je ook om financiële dienstverleners met elkaar te vergelijken. Dit kan helpen bij het maken van een keuze voor een type dienstverlener. Ga je voor advisering door een zelfstandig adviseur of kies je voor een bank of verzekeraar? De dienstverleningsdocumenten zien er hetzelfde uit. Zo kun je op een makkelijke manier de kosten en de werkzaamheden naast elkaar leggen.

Beloningsbeleid van Burcht verzekeringen en hypotheken

Ons beloningsbeleid is er opgericht dat de advisering en bemiddeling  voor de klant staat in de verhouding van de door ons geleverde prestatie. Deze prestatie is er opgericht om samen met de klant een passend advies te vinden voor de vraag en wens van de klant.

Voor sommige producten wordt de beloning in de vorm van provisie door de aanbieder direct aan ons voldaan.

Daarnaast zijn er adviseringen en bemiddelingen waar een vaste prijs afspraak wordt gemaakt. Dit kan een totaalbedrag zijn of op basis van een uurtarief een beloning voor het aantal gewerkte uren.